tisdag 24 maj 2011

Min lilla bebis åker till Skansen idag.

Mio 8 mån

De åker med skolan, jättemysigt!
Men nojigt! Tänk om han kommer bort, eller blir åksjuk eller vad som helst... han är ju liten, skrutten!
Hade jag orkat, hade jag åkt med, men då måste man ta bilen och det klarar jag inte... Och en heldag på Skansen med hela lågstadiet vet jag inte heller om jag pallar riktigt än.
Och min noja för jag nog över på Mio, fyllde ryggan med frukt, morötter, tuggummi (för åksjukan), vatten , kräkpåse, mobil, glasspengar och tydliga instruktioner. ;)
Jag är glad att han kan både mitt och N´s mobilnummer utantill!
På äventyr med farfar, aug -10
Ja, allt det här bottnar nog i att jag själv kom bort från mitt lekis-gäng när jag var 5 år och gick på färjan alldeles ensam, när de andra stod kvar på Djurgården... fy, den känslan var inte rolig och sitter i fortfarande. Att se fröknar och kompisar tyna bort i horisonten...


Längtar till 14.30 när han kommer tillbaka! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar