tisdag 17 maj 2011

det är bara att invänta diagnos!

Smärtläkaren kunde inte säga så mycket, hon måste ha en riktig diagnos innan hon kan hjälpa mig vidare. Så nu är mitt sista hopp gastroenterologen på Ersta (och ev. gynekologen)!

Vi spånade iaf lite och efter att hon sett hur svullen jag blir tror hon att det är nåt med tjocktarmen, troligtvis IBS. Hon berättade att man kan göra mkt med tarmarna, skära i dem, sticka hål m.m. utan att det känns, men när de töjs ut (som det verkar vara hos mig) DÅ gör det ont och svullnar... det finns nån epilepsimedicin som kan funka och nån annan antidepp som även funkar mot smärta, men som sagt, utan diagnos ingen hjälp! :(
Det var oxå lite snack om inläggning (3 v) på Vidarkliniken för smärt- och stresshantering, men det ligger i framtiden.... skönt att hon iaf har lite olika funderingar, hon verkar mkt kompetent! Trots att jag stampar på samma ställe så känns det bra! Blev oxå inbokad hos en socionom som kan allt om försäkringskassan och sånt som oroar mig. Så jag är rätt nöjd med dagens läkarbesök, och har dessutom nått frikort, igen! Tjoho! ;)

Som plåster på såren slapp jag laga mat! <3
Och dessutom blev vi bjudna på efterrätt och kaffe hos min fina Marie! <3

Nu har jag skitont och är helt slut, så jag somnar säkert inom fem röda... Godnatt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar