tisdag 12 april 2011

Glödlampa!

Jag tror fan att jag har det! Varför jag blivit sämre med depressionen alltså... Här gäller det att vara sin egen doktor, för ingen annan ser till helheten...

Men jag började med Yaz p-piller för ett par månader sedan och så här står det i Fass:


4. EVENTUELLA BIVERKNINGAR

Liksom alla läkemedel kan Yaz orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem.
Nedan följer en lista över biverkningar som har kopplats samman med användning av Yaz:
Vanliga biverkningar (mellan 1 och 10 av 100 användare kan påverkas):

-
Humörsvängningar
-
Huvudvärk
-
Illamående
-
smärta i brösten, problem med menstruationerna, t.ex. oregelbundna menstruationer, utebliven menstruation
Mindre vanliga biverkningar (mellan 1 och 10 av 1 000 användare kan påverkas):

-
depression, minskad sexlust, nervositet, sömnighet
-
yrsel, myrkrypningar/stickningar
-
migrän, åderbråck,




Dessutom står det att man ska vara särskilt försiktig med Yaz om man lider av depression! Va bra att min gynekolog, som mycket väl vet hur jag mår/mått, skällde ut mig för att jag inte börjat med pillerna tidigare! :/
Eller att han nämner vad man ska tänka på... Tur att man själv kan läsa och tänka!!!


Nu får det vara nog!  Molnen kanske börjar skingra sig! <3








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar