onsdag 25 april 2012

helvetes jävla skit

Jag HATAR försäkringskassan och all jävla byråkrati-skit i det här jävla landet!

Kan nån bara svara på enkla frågor?! Har suttit i telefon i fyra timmar med olika instanser och är inte ett dugg klokare för det! :(

Mer än att det verkar som att FK tvingar mig att säga upp mig om inte min SGI ska sänkas, så prova att arbeta 50 % verkar bara vara att glömma...
Det är tydligen bättre att jobba på samhall än att vara kvar som inspektör 50 %, pucko-idioter!

%&€/%&"#%#€&

frågan är nu ska jag chansa ta en 50 %-ig tjänst, testa om det funkar... eller ska jag gå karriärsväxling på en gång... Alt. 1 får jag 4000 kr/mån i a-kassa om jag inte klarar av det... Alt. 2 får jag i alla fall 8-9000 kr i a-kassa.
Jag vet ju inte vad jag klarar! Jag har ju aldrig fått chansen att prova!

Arbetsförmågebedömningen kom fram till 50 % arbetsförmåga, men det är inte hållbart att pendla i längden (ur medicinsk synvinkel)... ett jobb närmre kanske 70 %...

Hoppas innerligt att beslutsfattare hamnar i denna underbara rävsax!

PS. Igår mådde jag skitbra och var jätteglad för att jag skulle prova gå upp till 50 % på mitt jobb, men ballongen smällde i.o.m. den underbara SGI´n...

Lite glada grillbilder från gårdagens härliga vårdag! <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar